Länktips: w3schools

Eftersom min kreativitet inte är outtömlig har jag skapat en ny kategori för att hålla igång bloggen när jag inte har något nytt material att dela med mig av, nämligen länkar! I denna kategori kommer jag att dela med mig av hemsidor som jag har funnit till stor hjälp när jag har lärt mig webbdesign. Jag är helt självlärd och har haft Google som bästa vän när jag stöter på problem, men det finns även vissa hemsidor som jag alltid kollar innan jag känner att hoppet är ute.

Först ut bland mina länkar är w3schools! W3schools är en hemsida där man hittar utförliga instruktioner om allt som har med webdesign att göra, från enkla grunder i HTML till riktigt avancerade guider. Sidan är välstrukturerad och allt är förklarat så att man förstår det, och en rolig funktion som finns är "Try It Yourself-editor", där man kan prova allt man läser om och se resultaten direkt i webbläsaren. Enda nackdelen med sidan är att den är på engelska, men om det inte är något hinder rekommenderas sidan varmt!

Om du endast vill lära dig att förstå hur man skapar designer för blogg.se rekommenderar jag att du läser CSS-guiderna, men HTML är också ett område som det kan vara bra att ha baskunskaper om.

http://w3schools.com

Kommentarer

Skrivet av Annah

sv; åh skulle du vilja göra en åt mej ? :D

btw, har du gjort den du har själv ? för den är grymt snygg ;)

Skrivet av Annah

sv; åh skulle du vilja göra en åt mej ? :D

btw, har du gjort den du har själv ? för den är grymt snygg ;)

Skrivet av 月姫 Tsukii ♥

Hej där kreativa tjejen! :) Tack så mycket, hehe jag är trött på min design men har varken ork eller tid till att fixa en ny ;p



I och med att du är 16 (under 18) så är jag väldigt osäker på hur det fungerar med betalning. Men jag antar att det fungerar som att någon köper något av dig t.ex. via tradera/blocket/bloppis och skickar över pengar till dig, dock är jag inte helt säker gällande den saken.



Jag har inte sålt bloggdesigner så jättelänge faktiskt, men jag säljer inte bloggdesigner längre :) Så länge du inte får in ca 16.000 totalt/år av sålda bloggdesigner så behöver man inte betala skatt, vet jag i alla fall. Men bloggdesigner i "bloggvärlden" är bara värda 200-300 kronor medan ett "riktigt" företag hade tagit 8000 kr för en sån, så det känns ju lite så där halvt som halvt. Jag antar att det bara är att köra igång och ta emot designbeställningar :)



Annars kan du gå in på bloggdesign.nu. Där kan du registrera dig och lägga upp färdiga designer som du gjort och prissätta, så kommer någon att köpa designen av dig om personen gillar designen. Mer info finns på hemsidan ^^ lycka till, kram!

Skrivet av Helga

Snygg, snyggt med grått oxå!: Få obegränsad besökare till din blogg på ***bloggbesokare.se***



Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback